Til hovedsiden

Skyteskole i Tresfjord

Ungdomsgruppa i skytterlaget har gjennomført fem kvelder med skyteskole i Tresfjord.

Elevene har fått teoretisk innføring i de ulike delene av skyttersporten,

etterfulgt av skyting på lagets 15 metersbane.

Tirsdag 14. november var det siste kvelden for ungdomsskytterne, også denne med teori og skyting.

Etter at alle var ferdig med skytingen, spanderte skytterlaget pizza og brus på deltakerne,

og alle fikk diplom, medaljer og egne T-skjorter med profilering av skyteskoleopplegget i DFS!

Flere av disse ungdommene har bestemt seg for å delta på sitt aller første skytterstevne,

når Vestnes skytterlag arrangerer kretsmesterskap i Skytterhallen for Søndre krets i slutten av november.

Her er noen bilder fra avslutningskvelden på skyteskolen.

Klikk på bildene for å få de i større format!

Første skytterlag i aksjon på avslutningskvelden.

Fra v.: Liv Maier Eidhamar, Charlotte Våge Løvik, Oline Søholt Sætre og Martine Nerheim Smisetfoss.

Andre skytterlag i aksjon på avslutningskvelden.

Fra v.: Oliver Sætre, Finian Kay D'Avis Lange, Mathias Nerheim Smisetfoss og Benedikte Falch.

Til slutt var det pizza og drikke til deltakerne.

Lederen i ungdomsgruppa, Kato Sætre, fyller ut diplomene til deltakerne på skyteskolen.

Etter endt skyteskole ble det medalje, diplom og egne T-skjorter som kun deltakerne på skyteskolene i DFS-regi får som takk for deltakelsen.

Bakerste rekke f.v.: Martine Nerheim Smisetfoss, Oline Sætre, Charlotte Våge Løvik, Liv Marit Sætre, Ingeborg Marie Oterhals Kjersem. Foran f.v.: Oliver Sætre, Finian Kay D'Avis Lange, Liv Maier Eidhamar, Benedikte Falch og Mathias Nerheim Smisetfoss.

.

*************************

Ungdomsgruppa i Tresfjord skytterlag arrangerer skyteskole på lagets innendørs bane i Tresfjord

17. oktober, 24. oktober, 31. oktober, 7. november og 14. november.

På grunn av begrenset kapasitet er det kun plass til 8 elever,

så her gjelder prinsippet "først til mølla".

Se hele innbydelsen HER!

*************************

Første kurskvelden er avviklet, og du kan se mer på ungdomsgruppas facebookprofil!