Aktivitetsdag på skytebanen for 8. klasse

Onsdag 22. august 2018 stilte skytterlaget med instruktører, våpen og ammunisjon

for ungdomsskoleelevene i 8. klasse ved Helland skole, slik at de fikk prøve skyttersporten.

Ca. 50 elever deltok, og det ble vist mye god skyting. Ingen tvil om at mange av disse kan nå langt

i denne sporten, hvis dette er noe de ønsker å drive med, og med god instruksjon og trening.

Hele arrangementet tok ca. 5 timer å gjennomføre, og skytterlaget opplevde bare positive ungdommer på skytebanen.

Alle ungdommene fikk med seg informasjon om skyteskolen som skytterlaget skal dra i gang i september,

men der er det begrenset kapasitet så det blir nok "først til mølla"-prinsippet som vil gjelde der.

Her er noen bilder fra aktiviteten på skytebanen:

(klikk på bildet for større versjon)

Tor Elling Kjersem og Kato Sætre instruerer ungdommene

Sigbjørn Solholm har full kontroll på standplass

All skyting foregikk i liggende stilling

På 200 m standplass var det rigget opp til live visning, slik at de som ikke skjøt fikk se hva de andre presterte inne på standplass 100 m

Andreas Leikarnes, Eirik Wenaas, Heine Vike, Noah Sylte, Ovidijus Bilius og Fride Amelia Skarshaug med utskrift av resultatene.

.

Samleside for disse aktivitetsdagene på skytebanen finner du HER!