Tilbake til hovedsiden

Samlagsmesterskap felt 28. mars 2020

Arr: Aureosen skytterlag

Kun tre veteranskyttere fra Tresfjord deltok i årets mesterskap.

Alf-Henrik Håker plasserte alle skuddene i figurene, og stoppet på maksimale 42 treff.

26 innertreff holdt imidlertid kun til 2.plass i kl. V65, 4 innertreff fra seier!

Både Egil Lindset, V73, og Hans Jakop Frostad, V55, plasserte seg på sisteplass i sine klassermed 34/16 og 15/7.

Fullstendige resultat- og premielister finner du på DFS-web!

*********************************

Nå ser det ut til å løsne litt etter litt på stevnefronten også, og fra samlaget har vi mottatt flg. e-post 07. juni 2020:

Vi skyttere har denne våren hatt en «koronavår», og det vil gå enda noe tid før vi kan regne med normal aktivitet.

Terminlisten for 2020 er fortsatt gjeldende for interne arrangementer i Samlaget, men situasjonen er krevende. Vi må holde oss innenfor de reglene som statlige myndigheter setter for organisert aktivitet, og det er opp til det enkelte lag å ta stilling til om de vi gjennomføre terminfestede stevner.

Vi har besluttet å gjennomføre Samlagsstevne Felt – søndag 28 juni, med Aureosen skytterlag som arrangør, slik som opprinnelig. Samlaget takker Aureosen for veldig positiv tilnærming for å få dette til.

Det blir gjennomført 42 skudd sammenhengende skyting – uten finale. Premieutdeling etter stemnet.

Håper at skytterlagene stiller mann- og kvinnesterke slik at vi får markert at « vi er oppegående »

Lykke til!

Hilsen Romsdal skyttersamlag

Harald Valved

********************************

Pga. koronavirussituasjonen i landet er dette stevnet avlyst!

********************************

På DFS-web finner vi flg. info om årets samlagsstevne i feltskyting:

Romsdal Skyttersamlag og Aureosen Skytterlag innbyr til samlagsstevnet i feltskyting søndag 29.mars 2020.

Skyteprogram

Arrangør skyter på reserverte lag/plasser fra kl.08.30. Det åpnes for ordinær påmelding med skytetider fra kl. 10.00.

Individuelt:

Det skytes 30-skudds hovedskyting for både finfelt og grovfelt.

Det settes opp finalelister og gjennomføres 12-skudds finaleomgang etter hovedskytingen.

Det blir oppgitte avstander for grovfelt.

Lagskyting:

Hvert lag kan stille med ett lag. Ingen forhåndspåmelding. De beste resultatene hentes fra 30-skudden.

I klasse R/ER/J teller de tre beste skytterne fra hvert lag (minst èn skytter fra klasse J).

I klasse 2-5, EJ/V55 teller de tre beste skytterne fra hvert lag.

I klasse V55/V65/V73 teller de to beste skytterne fra hvert lag.

For ytterlige detaljer om skyteprogram:

Det henvises også til Samlagets statutter for Samlagsmesterskap i feltskyting og Skytterboka, tabell 11.120.

Veibeskrivelse

Ved Jendem, ta av fra Fv.215 og kjør i retning Hoem/Vågøy. Etter 3 km, ta av ved skilt «Skytebane».

Se forøvrig kartkoordinater/kartlink i påmeldingen på DFS.

Diverse

PREMIERING:

Premiering etter samlagets statutter.

Premieutdeling vil foregå i skytterhuset etter at finaleskyting er gjennomført.

PÅMELDINGSAVGIFT:

NU/NV:               Kr. 80,-               (Arr. kr. 30,- / Premie kr. 50,-)

R/ER/J/EJ:          Kr. 100,-             (Arr. kr. 30,- / Premie kr. 50,- / Særinnskudd kr. 20,-)

1 / Jeger:            Kr. 150,-             (Arr. kr. 70,- / Premie kr. 80,-)

2-5 / Veteran:   Kr. 190,-             (Arr. kr. 70,- / Premie kr. 80,- / Særinnskudd kr. 40,-)

Det vil bli kiosksalg i skytterhuset.

Betaling med VIPPS eller kontanter.

Gavepremier mottas med stor takk. Kontonummer for overføring er 4100.07.13412 og det merkes «Gavepremie samlagsstevnet felt 2020»

Aureosen skytterlag håper mange vil ta turen for å skyte samlagsstevne.

Vel møtt!

********************************

Status for samlagets vandretroféer (før SM felt 2013)!