Til hovedsiden

INFO FRA SKYTTERKONTORET

Vi mottok 13.12.2016 denne e-posten fra Skytterkontoret:

Hei

Det nærmer seg jul og nyttår. I den forbindelse vil jeg benytte muligheten til å komme med litt informasjon til dere som driver ungdomsarbeid i skytterlagene:

Bidrag for skyteskole:

Har dere arrangert skyteskole i 2016, men ikke søkt om økonomisk bidrag? Selv om fristen var 1. desember er det ikke for sent å få bidrag for årets skyteskole. Søk her: www.dfs.no/skyteskole .

#dfsungdoms julekalender på Snapchat:

Ungdomsredaksjonen til DFS, #dfsungdom, har sin egen julekalender på Snapchat. Her kommer det hver dag frem til julaften et nytt skytestips fra kjente og ukjente skyttere. Fortell deres ungdomsskyttere om denne julekalenderen. Her er det mye å lære – hver dag! Legg til: dfsungdom

Feltåret 2017:

2017, populært kalt «Feltåret», er rett rundt hjørnet. Kort sagt vil jeg oppfordre til at dere legger til rette for at ungdommene får prøve seg på feltskyting i løpet av året (gjerne gjennom faste treninger og eget lagsmesterskap). Vi har laget en samleside for feltåret her: www.dfs.no/felt .

Nye klasser og reglement:

Alt om de nye klassene som kommer fra 1.1.17 finner dere her: www.dfs.no/nyeklasser .

Jeg vil også gjøre oppmerksom på at det fra 1.1.17 innføres nytt bekledningsregelverk i klasse Rekrutt (for ER fra 1.1.18). Les mer om dette her: http://dfsgrasrot.no/articles/7524 .

Til slutt vil jeg ønske alle en god jul og godt nyttår.

Lykke til med ungdomsarbeidet i 2017!

Julehilsen
Ola Herje
Ungdomskonsulent
Det frivillige Skyttervesen

Denne mailen er sendt ut til alle ungdomsledere i lag og samlag.

Jeg oppfordrer dere til å videresende denne infoen til de andre medlemmene i ungdomsutvalget i skytterlaget/-samlaget!