Aktivitetsdag på skytebanen 8., 9. og 10. klasse ved Helland skule

Onsdag 22. august 2019 stilte skytterlaget med instruktører, våpen og ammunisjon

for ungdomsskoleelevene ved Helland skule, slik at de fikk prøve skyttersporten.

36 elever deltok, og i tillegg til å få prøve seg på skytebanen, var det satt opp bålpanner

der ungdommene fikk bruke grillen til dagens lunsj.

Skytingen besto av instruksjon fra skytterlagets instruktør, Kato Sætre, og etter 10 prøveskudd

fikk alle skyte 25 tellende skutt med anlegg. Etter skytingen fikk alle utskrift av resultatene sine.

Hele arrangementet tok ca. 5 timer å gjennomføre, og da var det noen som ønsket det og fikk skyte en ekstra runde.

Foruten vårt anlegg for trening inne og ute, er det mulig å trene i Skytterhallen i Vestnes, om det er noen som ønsker å prøve seg mer i skyttersporten.

Her er noen bilder fra aktiviteten på skytebanen:

(klikk på bildet for større versjon)

Skytterlaget stilte med gratis ammunisjon

Kato Sætre instruerer ungdommene før skyting

På standplass fikk ungdommen hjelp til skytingen

De som ikke var på standplass kunne følge med på skytingen på storskjerm

Visning på storskjerm

.

Det er sjelden så mange sykler på ei skytebane som i dag

Grilling hører med på en slik dag

Full konsentrasjon om lunsjen

Det var trivelig også for de som ikke var på standplass

Tresfjord skytterlag takker ungdomsskoleelevene for deltakelsen, og eksemplarisk oppførsel på skytebanen.

Dersom noen ønsker å prøve seg med i denne sporten er det bare å ta kontakt med formannen eller andre i styret!

Samleside for disse aktivitetsdagene på skytebanen finner du HER!