Klubbmesterskap bane 2005

Det var ikke det helt store oppmøtet på klubbmesterskapet søndag 18. september 2005. Dette kan nok i hovedsak skyldes at arrangementet ikke var terminfestet, og at datoen ble bestemt på kort varsel.

På 100 meteren deltok fem rekrutteringsskyttere, mens det på 200 meteren kun møtte to skyttere. Men et klubbmesterskap er et klubbmesterskap, og ungdommene deltok med like stor iver som et hvert annet arrangement på skytebanen. Anders Olav Vike var den av aspirantene som skjøt best med anlegg og endte på 223 poeng. Av de som skjøt uten anlegg var det Bjørnar Daugstad som skjøt best og endte på 220 poeng.

På 200 meteren var det lagt opp til at alle skulle skyte V55-programmet, uansett klasse. Dette hadde fått Jan Inge Daugstad til å finne frem Kragen som nesten ikke hadde sett dagslys på 15 år, og stilte på standplass uten både skytedress, hanske og pølle. At børsa fortsatt finner blinken, når skytteren bak holder den rolig, beviste Jan Inge med å skyte til 319 poeng. Inni dette resultatet ligger blant annet en kneserie på 49 poeng. Ikke verst av en førsteklassing, med Krag og uten skytterdress.

Den andre skytteren på 200 meteren var Alf-Henrik Håker som etter en 25-skudd på 243 poeng avsluttet med 99 poeng på omgangen, og totalt 342 poeng.

Så får vi se om det kan bli bedre deltakelse når neste års klubbmesterskap blir arrangert.

Resultater - klikk her!
............................Bjørnar Daugstad